Hoe onderscheid jouw organisatie zich online?

Gepubliceerd op 15 oktober 2021 om 14:08

Hoe onderscheid een organisatie zich online? Het is een vraag die ik vraag terug zie komen. Steeds meer organisaties focussen zich naast offline adverteren ook op online adverteren. Maar hoe vlieg je zoiets aan? Er is immers zoveel te lezen op internet dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

 

De mogelijkheden van Google 

Wie het over online marketing heeft, heeft het vaak ook over Google. De eerste stap om online zichtbaar te worden is vaak met een website. Door deze website vervolgens aan Google te presenteren creëer je online zichtbaarheid. Door het toepassen van zoekmachine optimalisatie kan je hoger komen in de zoekmachine, waardoor je meer bezoekers (en misschien zelfs potentiële klanten) naar jouw website trekt.

 

Naast het zogenaamd 'organisch' laten zien van jouw website, is het in Google ook mogelijk om te adverteren. Dit wordt zoekmachine adverteren genoemd. Door zoekmachine adverteren in te schakelen betaal je een bepaald bedrag om op een zoekwoord bovenaan te komen. Indien jij gevonden wil worden op 'hotel in Amersfoort', zal Google jouw website tonen.

Adverteren op social media

Naast Google zijn er natuurlijk nog veel meer factoren die een rol kunnen spelen bij het promoten van je bedrijf op internet. Social media is een bekend en populair kanaal dat veel bedrijven inzetten om aan hun naamsbekendheid te werken. Daarnaast kan social media gebruikt worden om het klantcontact te onderhouden.

 

Naast het organische gedeelte op social media kan het ook gebruikt worden om te adverteren. Je zet dan bijvoorbeeld advertenties in om beter zichtbaar te zijn in de tijdlijn van social media gebruikers. 

 

Er zijn verschillende social media kanalen die kunnen worden ingezet om de bedrijfsnaam onder de aandacht te brengen. De drie grootste en meest populaire social media kanalen zijn Facebook, Instagram en LinkedIn. Facebook en Instagram worden door vrijwel alle sectoren gebruikt, en LinkedIn is vooral bekend onder zakelijke gebruikers. Bedrijven gebruiken bijvoorbeeld LinkedIn om hun vacatures onder de aandacht te brengen.

Email marketing

Een derde en zeer populair kanaal om online onder de aandacht te komen is email marketing. Door het versturen van mails naar (potentiële) klanten bereik je jouw doelgroep op een effectieve manier. Je kan email marketing om je nieuwe acties te promoten, maar ook om een maandelijkse nieuwsbrief te versturen. 

 

Email marketing is een uiterst effectief online marketing kanaal. Nog steeds is het één van de best functionerende online marketing kanalen.

Hoe begin ik met online marketing?

Wil jij je eerste stappen zetten in de online marketing? Dan doe je er goed aan om een online marketing bureau in te schakelen. Zeker wanneer je bijvoorbeeld een midden- of kleinbedrijf bent kan het veel tijd kosten om jouw online marketing goed in te richten. Een bedrijf kan je helpen om dit uit handen te nemen.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.